Sivut

perjantai 1. marraskuuta 2013

Pumpkin Pieta ja pakaraa

Hih, piti heti tulla jakamaan mun onnistunut jalkatreeni-kokemus. Kyllä se asenne auttoi ja hyvän setin sain vedettyä ja vielä mukavassa seurassa. Mun jalkatreenit on oikeestaan pelkkää pakaraa, koska mun etureisi dominoi niin vahvasti kaikkia jalkaliikkeitä, niin nyt yritetään aktivointia tuonne pakaraan. Ohjelmassa on pakarakonetta, sivukyykkyä, sumo-kyykkyä, penkille nousuja, prässiä leveällä ja takareisikonetta. Mun treenikaverikin totesi että ei se Teemu taida sua ainakaan helpommalla päästää ;). No ei saakaan... :D

Loppuun hyppelin vielä Box-hyppyjä jalat tutisten. Mulla on kammo penkistä, kun se tuntuu niin korkealta ja pelkään että kompastelen siihen. Hyppelin tänään sitten kahden pinotun steppilaudan päälle. Olin jo saanut "pakolliset" hyppelyt hypittyä ja fiilistelin, että olipa huippu treeni. Ajattelin sitten pompata vielä muutaman kerran, niin eiköhän se laudan perkele luisunut sen toisen päältä ja minä tipuin sille vastapumpatulle ahterilleni. No nyt on häntäluu ainakin hellänä, katsotaan istunko huomenna enää ollenkaan :D.

Huomenna olis halloweenia lasten kanssa, esikoinen on pyytänyt kavereita meille ja kuopus suuntaa kaverille juhliin. Otin vähän jo varaslähtöä viime viikolla ja tein Pumpkin Pieta Puolitiessä-blogin ohjetta mukaillen.



Mun soveltama ohje meni näin:

Pohja:
4 dl mantelijauhoja (myös kaurajauho käy)
½ tl suolaa
hiukan alle 1 dl kookosöljyä sulana
 n. 10 tippaa vanilja creme steviaa
1 tl psyllium-jauhetta
1-2 dl vettä
 
Täyte:
1 myski-kurpitsa
5 rkl heraproteiinia, stevialla makeutettu vanilja
2 rkl lucumaa
2 rkl perunajauhoa
1 tl kanelia, neilikkaa, inkivääriä, kardemummaa
n. 10 tippaa vaniljasteviaa
 
 
Kuori ja pilko kurpitsa. Keitä kurpitsasta sosetta. Laita uuni lämpenemään 190 asteeseen. Sekoita pohjan kuivat ainekset ja sekoita joukkoon kookosöljy ja stevia. Lisää lopuksi vettä niin että taikina on helposti käsiteltävää. Painele taikina 20 cm halkaisijaltaan olevan vuoan pohjalle ja reunoille. Sekoita kaikki täytteen ainekset sauvasekottimella tai blenderillä, niin että täyte on tasaista. Kaada täyte pohja päälle ja paista keskitasolla noin puoli tuntia. Anna piirakan jäähtyä niin että se jähmettyy.
 
Ei ollut mikään ällömakea herkku, mutta pahimpaan herkkuhimoon on hyvä ensiapu. Lapsiraatikin meillä tykkäsi, onhan piirakka vähän piparkakkutaikinamaista.  
Tässä meidän hurja neiti Drakula. Asuahan piti testata jo vähän etukäteen :).

Mä korkkaan tänään jo pikkujoulukaudenkin, elämä on siis yhtä juhlaa.
 
Happy Halloween for all!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti