Sivut

sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

Kiitollisuudesta

Löysin Facebookista muutaman osuvan mietelauseen liittyen viime aikaisiin pohdintoihini tai tähän ns. kriisiin mitä nyt olen läpikäynyt. Ensimmäinen pitää niin hyvin paikkansa oman epävarmuuteni kohdalla


Tähän minä valitettavasti välillä lankean. Liian usein tulee verrattua muiden saavutuksia omiin tietämättä mitä uhrauksia niiden takana on. Monesti tulee myöskin aliarvioitua omia taitoja ja kykyjä, koska tuntuu että joku muu tekee asiat aina paremmin. Toisaalta koskaan emme tiedä kuinka paljon työtä sen osaamisen eteen on tehty. Pyrkimys olisi oppia olemaan iloinen kanssaihmisten menestyksestä ilman että pitää verrata omaa suoritustaan toisiin.


Tämäkin on niin totta, perhe voi tosin olla hyvä ystäväkin joka jaksaa kannustaa ja lohduttaa niinä epävarmuuden hetkinä. Toisaalta yhden ihmisen ilkeä tai ajattelematon sana voi helposti saada paljon vahinkoa aikaan. Miten ne negatiiviset jutut jääkään monesti mieleen päällimmäiseksi? Itse olen joutunut taistelemaan paljon sen eteen että oppisin arvostamaan itseäni juuri tällaisena kuin olen. Että oikeasti minä riitän ja olen riittävän hyvä, ja ennen kaikkea saamani rakkauden arvoinen.




Viime aikojen matalapaineiden seurauksena päätin ruveta kirjaamaan asioita mistä olen kiitollinen. Tällä tavoin toivon taas saavani ajatukset käännettyä oman elämän positiivisiin puoliin. Niin kuin kaikki varmasti tietävät negatiiviset ajatukset ruokkivat niin helposti itseään ja siitä tulee äkkiä varsinainen noidankehä. Tässä on se hyvä puoli että asiat toimivat myös toisinpäin, keskittämällä ajatukset positiivisuuteen saadaan aikaiseksi positiivinen "noidankehä". Haluankin jakaa tämän päivän kiitollisuuden aiheet teidän kanssanne, ehkä näin niiden voima voimistuu.

1. Kaksi todella hyvää treeniä yhdessä rakkaimman treenarini kanssa -vihdoinkin tuntuu että homma toimii (ehkä eilisin avautuminen auttoi). Aamulla teimme huippu jalkatreenin mistä laitan omaa päivitystä toivottavasti huomenna ja illalla vielä todella nasakka olkapäätreeni

2. Eilen hukkaamani avaimet löytyi - suuri helpotuksen huokaus...

3. Rakas äitini lupasi minulle synttärilahjaksi tarvitsemani uuden puhelimen

4. Tyttäret ovat kehittyneet todella upeasti laskettelussa ja oli todella ilo tänään katsella sitä riemua aurinkoisessa rinteessä.

Kaikenkaikkiaan tämä on ollut todella onnellinen päivä ja siihen on sisältynyt vielä paljon muitakin kiitollisuuden aiheita Tässä kuitenkin oli ne mitkä jäivät päivästä päällimmäisenä mieleen.

Onnellista viikon alkua!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti